Selasa, 4 Ogos 2009

Perkara yang pelik

Pada suatu malam,mataku sukar untuk lena.Aku melihat jam di dinding sudah menunjukkan pukul 2 pagi.Hujan yang turun tidak berhenti-henti sejak dari tadi lagi.Tiba-tiba,aku ternampak seorang pencuri dan empat ekor hantunya.Aku tidur dalam selimut.Aku memejamkan mata.Tiba-tiba,mak dan ayah aku dah tiada.Aku pergi ke dapur untuk minum air.Seekor daripada hantu tu nampak aku.Aku pun lari.Aku menyorok bawah katil.Aku melihat hantu tu duduk di bawah katil jugak.Aku terkejut.Aku pun lari.Aku menyorok dalam almari.Tiba-tiba,ada toyol yang mencuri duit aku didalam almari.Aku pun sepak dia.Aku angkat dia dan baling dia.Aku sepak banyak kali.Tuan dia dah pegang aku.Aku pun pegang tangan dia dan aku gigit tangan dia.Pencuri tu keluar rumah untuk basuh tangan.Tiba-tiba,kat luar sana tu ada ular.Ular tu gigit kaki pencuri tu dan pencuri tu pengsan.Hantunya pun dah hilang.Keesokan harinya,mak ayah aku dah kembali.Aku nampak pencuri tu mati di tangga.Aku punpanggil mak dan ayah.Mak dan ayah panggil ambulan dan juga polis.Pencuri tu dah pun dibawa ke hospital.Tiba-tiba,pukul 9 malam aku nampak seeokor toyol mencuri duit.Aku pun tumbuk dia..ya!!ya..!!...Aku pun baca doa.Toyol tu dah tiada dan aku pun selamat.Semuanya dah pun berakhir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan